تغذیه غلط

تاريخ : جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, | 16:56 | نویسنده : admin
 

تغذیه از اهمیت خاصی برخوردار است و چنانچه به نكات ضروری تغذیه‌ای توجه نشود ممكن است اختلالاتی در سلامت انسان به خصوص نوجوانان ایجاد كند.
تغذیه از اهمیت خاصی برخوردار است و چنانچه به نكات ضروری تغذیه‌ای توجه نشود ممكن است اختلالاتی در سلامت انسان به خصوص نوجوانان ایجاد كند.
برلیانت بزرگمهر دبیر انجمن تغذیه ایران در گفتگو افزود: تغذیه باید به گونه‌ای باشد كه بتواند سلامت انسان را كاملا تامین كرده و از بروز اختلالات و مشكلاتی كه به علت تغذیه نامناسب در انسان بروز می‌كند پیشگیری ‌كند.
وی گفت: پیروی از الگوی غذایی صحیح برای افرادی كه عادت به ریزه خواری دارند بسیار مفید است و می‌تواند این عادت ناپسند را در آنان كنترل كرده و از بین ببرد، زیرا این افراد به علت روزه‌داری نمی‌توانند در طول روز به طور مداوم غذا بخورند و بتدریج می‌توانند با این عادت مبارزه كنند.
مشاور تغذیه و رژیم درمانی افزود: چاقی عارضه دیگری است كه با تغذیه صحیح و پیروی از برنامه غذایی مناسب می‌توان با آن مقابله كرد و وزن را به حد متعادل كاهش داد.
وی یبوست، چاقی، لاغری، كاهش قدرت ایمنی بدن و آسیب پذیری در برابر بیماری‌ها، سرگیجه و سردرد، عوارض عصبی مانند بی‌حوصلگی، افسردگی، عصبانیت و پرخاشگری، سستی، بی‌حالی، ‌خستگی، كم خونی، افزایش چربی‌های نامطلوب خون، سنگ مجاری ادراری، افزایش فشار خون، ریزش موها، خشك شدن و شكنندگی موها و ناخن‌ها و خشكی پوست را از عوامل بروز تغذیه غلط درماه رمضان عنوان كرد و در ادامه به بیماری یبوست در ماه رمضان اشاره كرد و گفت: یبوست از اختلالات شایعی است كه به علت كاهش مصرف آب، كمبود استفاه از میوه و سبزی و كمبود تحرك جسمی در ماه رمضان ایجاد می‌شود.
بزرگمهر گفت: برخی از افراد به جای آنكه وزن اضافی خود را از دست دهند دچار افزایش وزن و چاقی می‌شوند، این افراد از غذاها یا میان وعده‌های چرب و سرخ‌كرده و موادی مانند حلوا، زولبیا، بامیه، انواع شیرینی‌ها را زیاد مصرف می کنند كه تعدیل در مصرف این مواد از افزایش وزن جلوگیری می‌كند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: